Aktiviteter 2018 og 2019
Logo Slagelse Kunstforening

Aktiviteter i 2018 og 2019

Udflugten 2019
Udflugten er afviklet og det med stor succes. 49 deltagere besøgte Johs. Larsen Museet hvor der var gæste udstilling med "FynskForår sammenslutningen" samt Peter Brandes. Vi indtog frokosten på Møllebakken og kørte videre til Målle hvor Kirsten Munitsch Hesselager viste sit værksted samt værker frem. Vi købte 2 til udlodning. Derefter Hollufgård med guidet rundvisning af Ole Lejbach. Vældig interessant. Hjemme igen på slaget 18.00. Tak til Solveig, Anni og Lis for arrangementet.

Udstillingen  med Pierre Beskow
Udstilingen med Pierre Beskows værker var meget velbesøgt, ca. 230 besøgende.

Så er det dejligt at lave udstillinger!!!!

Foredrag med Pierre Beskow d. 28. april 2019
Foredraget var meget interessant og velbesøgt, ca 30 deltagere

Udstilling d. 2.feb - 3.marts 2019 med væverske Kari Guddal og skulptør Peter Bjørn Olsen

Meget velbesøgt udstilling ca. 240 gæster. Flot fernisering m. forfatter Asger Schnack som åbnings taler.

Det skete i 2018:

Generalforsamling 29. november 2018

Dagsorden ifølge vedtægterne. Lodtrækningen omfatter i år skønne værker, som både bringer minder om udstillinger vi har afholdt i årets løb og om årets kunstudflugt. Husk, at betingelsen for at vinde et af kunstværkerne, er at man

er til stede ved generalforsamlingen. Lokkemad: Bag de udloddede værker står kunstnere som Lene Regius, Charlotte Nielsen, Lene Lundgaard, Klaus Titze,Claudio Bannwart, jeg kunne blive ved…

Udtilling med værker af Sven Peder Hansen 10. november 2018

Lørdag den 10. november klokken 13-17 er der fernisering på næste udstilling, som er med kunstneren Sven Peder Hansen. Han kommer fra Svendborg, hvor han er professionel bronzeskulpturstøber i sit ”Skulpturium” på Frederiksøen. Han fortæller, at ”Skulpturium” ikke blot er et privat atelier, men også en kreativ og innovativ platform, hvor han gerne vil vise alle interesserede, hvordan en skulptur bliver til, fra skitse til færdig støbning. Foruden skulptur arbejder han også med croquis og maleri, og udstillingen vil vise alle sider af hans spændende kunstneriske univers. Kunstforeningens bestyrelses aktivitetsgruppe arbejder for øjeblikket med fornyelse af festlighederne omkring vores ferniseringer, og vi kan derfor allerede nu løfte sløret for, at der ikke bliver serveret sandwich, men at der bliver serveret noget andet godt.

Kunstloppemarkedet:

Det blev en lille fin succes, så vi arbejder videre med ideen og gentager den om et par år. Gerne med flere deltagere, og gerne stærkere understregning af, at det drejer sig om kunst derhjemme, som vi har set os mætte i og gerne vil have udskiftet – eller bare af med, til et nyt, godt hjem

Kunstudflugte 2. september 2018

Turen til Møn søndag den 2. september blev en fin oplevelse for 37 deltagere. Besøgene hos kunstnerne, som åbnede deres hjem og ateliers for os, var spændende og bød på stor variation i kunstneriske udtryksformer: fra glasskulptur til grafik, fra maleri til kurveflet. Og så kalkmalerier i Fanefjord Kirke og Fluxus i ’Kunsthal 44Møen’. Solen skinnede på det smukkeste, og frokosten, som var en meget indbydende og delikat tapasanretning, indtog vi ved borde og bænke i en lille fin havn. Der var almindelig enighed om, at arbejdsgruppen bag udflugten står til et tordnende genvalg.

Udstilling med værker af Hans Helge Nielsen august 2018

Ferniseringeringen  fandt sted lørdag den 11. august kl. 13 – 17. Samme dag var er der kunstloppemarked foran Røde Tårn – se nærmere i medlemsbrevet for maj 2018. Hans Helge Nielsen har været en del af HUSET i Asnæs siden 1979. Med sit indgående kendskab til farver og kompositoriske virkemidler kan han tillade sig at forholde sig frit til sine motiver, som ofte læner sig i retning af det naivistiske. Huse, landskaber, genstande vi omgiver os med i hverdagen. Hans Helge Nielsen viser os det med et glimt i øjet og en eksplosion af skønne farv

Godkend