Åbningstider: fre-lør-søn kl. 13-17

Spændende Udstilling d. 2.feb.-3.marts 2019.

Billed væver Kari Guddal og skulptør Peter Bjørn Olsen udstiller deres fantastiske værker.

Afholdt udstilling med Sven Peder Hansen d. 10.11.-9.12.18.

En velbesøgt spændende udstilling med fantastiske bronce skulpturer og

spændende malerier.

Afholdt udstilling med værker af Hans Helge Nielsen august 2018

Ferniseringeringen fandt sted lørdag den 11. august kl. 13 – 17. Samme dag var er der kunstloppemarked foran Røde Tårn – se nærmere i medlemsbrevet for maj 2018.

Hans Helge Nielsen har været en del af HUSET i Asnæs siden 1979. Med sit indgående kendskab til farver og kompositoriske virkemidler kan han tillade sig at forholde sig frit til sine motiver, som ofte læner sig i retning af det naivistiske. Huse, landskaber, genstande vi omgiver os med i hverdagen. Hans Helge Nielsen viser os det med et glimt i øjet og en eksplosion af skønne farv

Den årlige udflugt løb af stablen d. 2.september 2018.

I strålende solskin gik det mod Møn, hvor vi først besøgte Fanefjord kirke med de fantastiske kalkmalerier. Dernæst besøgte vi Fanefjord Glas hvor der både var

spændende glasinstalationer udenfor og forskeligt glas håndværk samt malerier indendørs. Næste stop var hos Klaus titze som laver nogle fantastiske kurve i pil , fiberbeton o.a.

Sidste kunstner vi besøgte var Claudio Banwart, som også har udstillet i Røde Tårn. Hans værker i linoleumssnit / akvarel-tryk er indbegrebet af den

kunstneriske sjæl på Møn.

Vi gjorde nogle gode indkøb til foreningen, som vi håber dem som vinder dem vil være glade for.

Årets udflugt, søndag den 27. august 2017………

kører bussen sydover, til Lys over Lolland og Thomas Kadziolas storværk Dodekalitten, som endnu er midt i sin skabelsesproces i Ravnsby Bakker på Lolland. Thomas K. kommer selv og fortæller om sine visioner.

Vi minder om at det er tid at tilmelde sig. Tilmelding sker ved at sende en mail til kunstforeningens kas- serer på hans mail: anders.henriksen@stofanet.dk og betale 400 kr. hvis man er medlem af kunstforeningen i Slagelse, Skælskør eller Korsør, og 500 kr. hvis man ikke er medlem, på kunstforeningens konto i Danske Bank: reg. 1551 konto 4138392